FAQ - Συχνές ερωτήσεις

Συνήθης Ερωτήσεις και οι Απαντήσεις τους (FAQ)

  1. Πώς μπορώ να συνδέθω στο τοπικό δίκτυο LAN του Ιδρύματος με πρίζα δικτύου;
    Για να συνδεθείτε στο τοπικό δίκτυο, κατ' αρχάς πρέπει στο χώρο σας να υπάρχει πρίζα δικτύου δεδομένων.
    Ο υπολογιστής σας θα πρέπει να διαθέτει κάρτα δικτύου και ένα UTP καλώδιο κατηγορίας 5. Καλώδιο μπορείτε να προμηθευτείτε και από το Κέντρο Λειτουργίας & Διαχείρισης Δικτύου. Απαραίτητο είναι να έχει ο υπολογιστής σας Διεύθυνση IP, την οποία θα αποκτήσετε με αίτηση στο ΚΛ&ΔΔ.
    Αν διαθέτετε τα απαραίτητα στοιχεία που αναφέρονται, μπορείτε να ακολουθήσετε τους οδηγούς σύνδεσης σε τοπικό δίκτυο για να πραγματοποιήσετε τη σύνδεση.
  2. Πώς μπορώ να συνδέθω στο ασύρματο δίκτυο LAN του Ιδρύματος;
    Στο ασύρματο δίκτυο του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας μπορείτε να συνδεθείτε με τα στοιχεία του λογαριασμού σας (username/password) στην Ηλεκτρονική Γραμματεία του Ιδρύματος. Αν δεν έχετε λογαριασμό στην Ηλ. Γραμματεία (π.χ. είστε διοικητικός υπάλληλος ή έκτακτος καθηγητής) θα πρέπει να αποκτήσετε λογαριασμό στο Ίδρυμα κάνοντας αίτηση στο ΚΛ&ΔΔ.
    Αφού αποκτήσετε λογαριασμό, συνδεθείτε με τον φορητό σας υπολογιστή ή συσκευή στο ασύρματο δίκτυο με το όνομα (SSID) "eduroamdownload". Θα μπορείτε να δείτε μόνο μια ιστοσελίδα μέσω της οποίας προσφέρεται ελεύθερα ένα από τα ειδικά λογισμικά σύνδεσης (το SecureW2) καθώς και οδηγίες για τη ρύθμιση του λογισμικού για πρόσβαση στο WiFi δίκτυο του ΤΕΙ/Σ. Ακολουθήστε τις οδηγίες για τη ρύθμιση της συσκευής σας ανάλογα με τον τύπο της και το λειτουργικό της σύστημα.
  3. Πώς μπορώ να αποκτήσω λογαριασμό στην Ηλεκτρονική Γραμματεία;
    Εάν είστε σπουδαστής μπορείτε να ενεργοποιήσετε μόνοι σας το λογαριασμό πρόσβασης στην Ηλεκτρονική Γραμματεία ακολουθώντας τον αντίστοιχο σύνδεσμο με τον τίτλο "Ενεργοποίηση λογαριασμού" στην εισαγωγική σελίδα της υπηρεσίας.
    Εάν είστε μέλος ΕΠ (μόνιμος ή έκτακτος) και δε διαθέτετε λογαριασμό πρόσβασης καθηγητή θα πρέπει να απευθυνθείτε στο ΚΛ&ΔΔ για την ενεργοποίησή του.
  4. Πώς μπορώ να αποκτήσω λογαριασμό Ηλεκτρονικής Αλληλογραφίας (e-mail);
    Εάν είστε σπουδαστής και δεν έχετε ήδη λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μπορείτε να ενεργοποιήσετε μόνοι σας το email σας επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα: http://emailactivation.teiser.gr (αρκεί να έχετε λογαριασμό στο σύστημα της Ηλεκτρονικής Γραμματείας). Πρόσβαση στην παραπάνω διεύθυνση παρέχεται και μέσω της αρχικής σελίδας του WebMail http://mail.teiser.gr.
    Εάν είστε εκπαιδευτικός μπορείτε επίσης να ενεργοποιήσετε μόνοι σας το email σας επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα: http://emailactivation.teiser.gr, αρκεί να διαθέτετε λογαριασμό στο σύστημα της Ηλεκτρονικής Γραμματείας.
    Εάν είστε εκπαιδευτικός και δε διαθέτετε λογαριασμό στην Ηλεκτρονική Γραμματεία ή είστε απλά μέλος του Ιδρύματος (διοικητικός, Ε.Τ.Π. κλπ) που δεν έχει ήδη λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και δεν υπάρχουν καταχωρημένα τα στοιχεία σας στην Υπηρεσία Καταλόγου (από κάποια άλλη πηγή ή παλαιότερη αίτηση καταχώρησης) θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το ΚΛ&ΔΔ και να υποβάλετε αίτηση καταχώρησης στην Υπηρεσία Καταλόγου και ενεργοποίησης του email.
  5. Πώς μπορώ να αποκτήσω λογαριασμό στο e-learning και στις υπηρεσίες Eudoxus, Πίθος και Αναφανδόν;
    Εάν είστε σπουδαστής ή εκπαιδευτικός και έχετε λογαριασμό στην Ηλ. Γραμματεία του Ιδρύματος, τότε χρησιμοποιείστε τα ίδια στοιχεία και για την πρόσβαση στις παραπάνω υπηρεσίες.
    Εάν είστε εκπαιδευτικός και δε διαθέτετε λογαριασμό στην Ηλεκτρονική Γραμματεία ή είστε απλά μέλος του Ιδρύματος (διοικητικός, Ε.Τ.Π. κλπ) που δεν έχει καταχωρηθεί στην Υπηρεσία Καταλόγου (από κάποια άλλη πηγή ή παλαιότερη αίτηση καταχώρησης) θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το ΚΛ&ΔΔ και να υποβάλετε αίτηση καταχώρησης στην Υπηρεσία Καταλόγου και ενεργοποίησης του email.
  6. Πώς μπορώ να διαβάσω τα e-mail μου;
    Μπορείτε να διαβάσετε το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο με δύο τρόπους:
    • Μέσω WebMail στην ιστοσελίδα http://mail.teiser.gr χρησιμοποιώντας οποιονδήποτε browser (Internet Explorer, Mozilla Firefox κ.α.). Διαβάστε περισσότερες οδηγίες.
    • Μέσω οποιασδήποτε εφαρμογής που επιτρέπει ανάγνωση και αποστολή e-mail που να υποστηρίζει τα πρωτόκολλα POP ή IMAP, όπως Outlook Express, Window Live Mail, Mozilla Thunderbird κ.α. Οδηγίες παρέχονται στη σελίδα με τα Εγχειρίδια.
  7. Πώς μπορώ να βλέπω τα e-mail μου από οποιονδήποτε υπολογιστή;
    Για να μπορείτε να βλέπετε τα e-mail σας από οποιονδήποτε υπολογιστή θα πρέπει να φροντίσετε να παραμένουν στον κεντρικό εξυπηρετητή και όχι να αποθηκεύεται στον υπολογιστή από όπου τυχαίνει εκείνη την στιγμή να διαβάζετε e-mail. Για να το επιτύχετε αυτό, χρησιμοποιήστε είτε το WebMail (http://mail.teiser.gr), είτε στην εφαρμογή αλληλογραφίας το πρωτόκολλο IMAP (Οδηγίες).
  8. Πώς μπορώ να αλλάξω τον προσωπικό κωδικό μου (password);
    Εάν είστε φοιτητής ή καθηγητής μπορείτε να αλλάξετε τον κωδικό του λογαριασμού σας πατώντας στην επιλογή "Αλλαγή κωδικού" στην πρώτη σελίδα που εμφανίζεται μετά την επιτυχή είσοδό σας (login) στην ιστοσελίδα της Ηλ. Γραμματείας (http://egram.teiser.gr). Μέσω του αυτόματου συγχρονισμού, η αλλαγή αυτή θα περάσει μετά από μερικές ώρες και στη βάση δεδομένων της Υπηρεσίας Καταλόγου (LDAP), οπότε θα έχετε τον νέο κωδικό και σε όλες τις άλλες υποστηριζόμενες από τον LDAP υπηρεσίες (email, elearning, wifi κλπ).
    Εάν δεν έχετε λογαριασμό στην Ηλ. Γραμματεία (είστε π.χ. έκτακτος καθηγητής ή διοικητικός υπάλληλος) θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το ΚΛ&ΔΔ για να αιτηθείτε την αλλαγή του κωδικού.  
  9. Έχασα τον προσωπικό μου κωδικό (password). Τι μπορώ να κάνω;
    Εάν είστε φοιτητής μπορείτε να ανακτήσετε τον χαμένο κωδικό σας επισκεπτόμενοι είτε το ΚΛ&ΔΔ είτε την αντίστοιχη Γραμματεία του τμήματός σας.
    Για όλα τα άλλα μέλη του Ιδρύματος (εκπαιδευτικούς, διοικητικούς κλπ), η ανάκτηση μπορεί να γίνει μόνο μέσω επίσκεψης στο ΚΛ&ΔΔ του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας.
  10. Στις ιστοσελίδες της Ηλεκτρονικής Γραμματείας, Eudoxus, Πίθος και Αναφανδόν εμφανίζεται μια οθόνη που αναφέρει πρόβλημα με το πιστοποιητικό ασφαλείας ("There is a problem with this website's security certificate"). Τι μπορώ να κάνω;
    Το σύστημα Ηλεκτρονικής Γραμματείας, όπως και οι υπηρεσίες Eudoxus, Πίθος και Αναφανδόν χρησιμοποιούν για την πιστοποίηση των χρηστών ψηφιακό πιστοποιητικό ασφαλείας υπογεγραμμένο από την Κεντρική Αρχή Πιστοποίησης HARICA (www.harica.gr), στην Υποδομή Δημοσίου Κλειδιού της οποίας συμμετέχει το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας ως Ενδιάμεση Αρχή Πιστοποίησης.
    Για να μπορέσετε επομένως να χρησιμοποιήσετε την ασφαλή σύνδεση και να συνδεθείτε στις παραπάνω υπηρεσίες χωρίς ειδοποιήσεις ασφαλείας, θα πρέπει προηγουμένως να έχετε εμπιστευτεί την Κεντρική Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA) εγκαθιστώντας το πιστοποιητικό της στον πλοηγό που χρησιμοποιείτε.
    • Για να εγκαταστήσετε το πιστοποιητικό της Κεντρικής Αρχής Πιστοποίησης HARICA στον πλοηγό του υπολογιστή σας, επισκεφτείτε τη σελίδα http://www.harica.gr/trust.php, πατήστε το πλήκτρο "Εγκατάσταση" και ακολουθήστε τις οδηγίες.
    • Σε περίπτωση που η αυτόματη εγκατάσταση από το πλήκτρο "Εγκατάσταση" δεν λειτουργεί στον πλοηγό σας, εγκαταστήστε το πιστοποιητικό που βρίσκεται σε αυτό το σύνδεσμο, σύμφωνα με τις οδηγίες του πλοηγού σας.
  11. Πως μπορώ να αποκτήσω προσωπικό ψηφιακό πιστοποιητικό;
    Για να αποκτήσετε το προσωπικό σας ψηφιακό πιστοποιητικό θα πρέπει:
    • Να εμπιστευτείτε την Αρχή Πιστοποίησης του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας μέσω της εγκατάστασης στις διάφορες εφαρμογές του υπολογιστή που χρησιμοποιείτε του πιστοποιητικού της Κεντρικής Αρχής Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA), η οποία έχει εκδώσει την Αρχή Πιστοποίησης του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας.
      Για να εγκαταστήσετε το πιστοποιητικό της Κεντρικής Αρχής Πιστοποίησης HARICA στον πλοηγό του υπολογιστή σας, επισκεφτείτε τη σελίδα http://www.harica.gr/trust.php, πατήστε το πλήκτρο "Εγκατάσταση" και ακολουθήστε τις οδηγίες (σε περίπτωση που η αυτόματη εγκατάσταση από το πλήκτρο "Εγκατάσταση" δεν λειτουργεί στον πλοηγό σας, εγκαταστήστε το πιστοποιητικό που βρίσκεται σε αυτό το σύνδεσμο, σύμφωνα με τις οδηγίες του πλοηγού σας).
    • Να αιτηθείτε την έκδοση προσωπικού ψηφιακού πιστοποιητικού από τον υπολογιστή σας με την χρήση του πλοηγού που χρησιμοποιείτε για ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από τη σελίδα https://www.harica.gr/secure/issue_user.php. Θα σας ζητηθεί το ονοματεπώνυμό σας και η ηλεκτρονική σας διεύθυνση της μορφής [username]@teiser.gr.

Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Σάββας Πασχαλίδης

Η δημιουργία του site και πολλές από τις υπηρεσίες που προσφέρονται από αυτό, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Προηγμένες Ψηφιακές Υπηρεσίες για τον Πολίτη και τον Σπουδαστή στο ΤΕΙ Σερρών» (MIS 304280). Συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Μακεδονία-Θράκη".

Εγχειρίδια χρήσης - Βοηθήματα
Εγχειρίδια χρήσης - Βοηθήματα
Αιτήσεις